carles cerdà

EUFEMISMES

In ENSENYAMENT on Octubre 29, 2011 at 6:31 pm

Ja se sap que, en aquest país, quan no es vol abordar seriosament  una qüestió, se li canvia el nom. I ja està. Aquest post va dedicat als companys/es de l’ensenyament, que patim periòdicament l’assetjament dels tecnòcrates de l’educació. El text, l’he trobat a la Xarxa.Posaré la realitat a l’esquerra i l'”eufemisme” tecnòcrata a la dreta.Si m’he excedit, ho sent. Necessitava desfogar-me.

Donar llibres de primària a alumnes de secundària: ADAPTACIÓ CURRICULAR.  Donar  llibres de primària a alumnes de secundària(però un diferent a cadascun: ADAPTACIÓ CURRICULAR NO SIGNIFICATIVA. Dedicar més temps als que no serveixen -o no  volen estudiar: ATENCIÓ A LA DIVERSITAT. Reunió que es fa a l’inici del curs, que aprofita perquè els professors constaten que l’alumnat no sap res de res: AVALUACIÓ INICIAL o AVALUACIÓ O. COMPETÈNCIES BÀSIQUES O MÍNIMS.Saber fer la U amb un canut. Assignatura “maria”: CRÈDIT VARIABLE (això per als estudis universitaris),  programa: CURRICULUM. Curs:NIVELL EDUCATIU. Lliçó, tema: UNITAT DIDÀCTICA. Un exercici: ACTIVITAT D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE.  Alumnes que van justets o directament ganduls: DIVERSITAT.  Intentar que l’alumnat no es droguen, no atropellen velletes  amb la moto o no tinguen relacions sexuals sense protecció: EIXOS TRANSVERSALS.  Posar les pomes podrides i les sanes en el mateix sac: ESCOLA INCLUSIVA o COMPREHENSIVA. Fer classe:ESTABLIR UNA RELACIÓ D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE. Un paper en DIN A-3 que pot servir per a decorar: GRADUAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. Intentar convéncer l’alumnat que el professor no se li pega o insulta o que un alumne li torne a un altre l’MP3 que li ha “agafat prestar”: MEDIACIÓ. Secta que afirma que l’alumnat aprén per ell mateix: CONSTRUCTIVISME. Bruixeria disfressada de medicina.Pseudociència tan ignorant que ignora la seua ignorància: PEDAGOGIA.  Quan un professor de Ciències ha de donar classes d’Història: POLIVALÈNCIA CURRICULAR. Fer que els alumnes s’asseguen sense fer soroll amb les taules i callen d’una punyetera vegada. POSAR ELS ALUMNES EN SITUACIÓ D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE. Tercer de l’ESO: l’antic 1r del BUP, però molt més fàcil.  3r de BUP i COU, que es dóna a la Universitat:1r DE CARRERA. Refugium pecatorum: PROGRAMA DE GARANTIA SOCIAL (recentment PQPI). Preparar les classes: PRÀCTICA REFLECTIVA.  Armari molt gran i amb molts papers que  només s’obri quan ve el pesat de l’inspector/a: PROJECTE CURRICULAR. Comptar fins a 10 i respirar a fons per reprimir les ganes d’insultar o agredir un alumne: RELACIONS POSITIVES EN L’AULA. Informàtica: NOVES TECNOLOGIES. Quan et canses de dir l’expressió, la substitueixes per TIC o per TAC.

En fi, ja m’he cansat. Us desitge de tot cor BREU PERÍODE INTERSETMANAL D’OCI.O siga, bon cap de setmana.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: