carles cerdà

SI EN VOLS MÉS, PARA EL CABÀS

In AGRESSIONS AL CATALÀ, NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA, SOCIETAT on gener 12, 2012 at 10:14 pm

Un  jove estudiant, Jordi Ros,de Badalona, treballador de la multinacional sueca IKEA, va ser acomiadat per haver defensat un client al qual un dels guàrdies de seguretat volia obligar a parlar en castellà. Aquesta és la carta que Ros ha enviat al diari “Ara” per denunciar aquests fets:  “Un dia, mentre feia de caixer ,vaig sentir un client que es barallava amb un empleat de Securitas. Una de les coses de què es queixava era que l’empleat de seguretat el volia fer parlar en castellà. Jo, com si no res, vaig seguir amb la meva feina.Quan va entrar l’empleat de seguretat del torn nou li vaig explicar el que havia sentit i ell es va sentir orgullós del seu company. Sobtat, li vaig dir que per treballar aquí a Catalunya, com a mínim, calia entendre l’idioma o almenys intentar-ho. Em va escridassar, em va dir a crits que això era Espanya i que jo era espanyol, i després va demanar a l’encarregada de caixes, Sandra, que jo no treballés mai més allà, que no m’hi volia.Ikea va decidir fer cas a l’empleat de Securitas, i ja no vol que hi treballi. A més, els motius que dóna l’ETT són que jo em vaig barallar amb un client, cosa que no és veritat.”

Una nota d’IB3(la televisió autonòmica balear) diu que no es pagaran les factures que no estiguen en español.

Deixa un comentari

