carles cerdà

2n BATXILLERAT

Tota la informació sobre la prova d’accés a la universitat (PAU): parts, criteris de correcció, models d’altres anys, la tens al teu abast clicant ací:https://www.uv.es/filocat

A la dreta, veuràs en una columa, les sigles PAU “Proves d’Accés a la Universitat”.Allí tens tot el que necessites.

00125562012812____1__640x640

TIPOLOGIA TEXTUAL NECESSÀRIA PER A LA PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

LINGÜÍSTICA DEL TEXT pdf

Exercici sobre la dixi. ELS QUINTIGÈMINS

ELS 16 TEMES D’HISTÒRIA DE LA LITERATURA EN 150 PARAULES

 

1.Explica en quina mesura el context sociopolític dels anys anteriors a la Guerra Civil fins als anys 70 condiciona la producció narrativa de l’època. (332 paraules)

COMENTARI 1      TL BEARN

COMENTARI 2      TNL FAMA

COMENTARI 3     TOT ESPERIT

COMENTARI 4     TNL DEDLÈ.

 

 

2.Explica les característiques més importants de l’obra literària d’Enric Valor. (222 paraules)

 

 

Qüestionari d’ENRIC VALOR, EL VALOR DE LES PARAULES

 

COMENTARI 5 TL.VIATGE DE NADAL

COMENTARI 6  TL.ENLLÀ DE L’HORITZÓ.

COMENTARI 7   TNL. LA BONA EDUCACIÓ DELS CIUTADANS DE LES BAHAMES

 

3.La producció literària de Mercè Rodoreda incideix sobre la psicologia dels personatges.¿Estàs d’acord amb aquesta asseveració? Explica per què. (610 paraules)

COMENTARI 8   TL  […] I QUAN VA ARRIBAR LA PRIMAVERA

COMENTARI 9  TL FRAGMENT DE LA PLAÇA DEL DIAMANT de Mercè Rodoreda

 

4,¿Què destacaries de la narrativa dels anys 70 fins a l’actualitat? Reflexiona, sobretot, entorn de les novetats de la tècnica literària i del context sociocultural.(314 paraules)

 

COMENTARI 10   TL.PERÒ RETORNA EL BROGIT

COMENTARI 11   TL TEXT DE CRIM DE GERMANIA

COMENTARI 12   TNL LA NARRATIVA A PARTIR DE 1972

COMENTARI 13   TL TEXT DE JOSEP PIERA

Isabel Clara-Simó parla de Montserrat Roig

Entrevista  de Vilaweb amb Baltasar Porcel

Entrevista a Carme Riera

 

 

 

 

 

5.Explica en quina mesura la narrativa curta de Quim Monzó reflecteix la societat contemporània i amb quins recursos literaris ho fa. (220 paraules)

Ací tens el discurs històric de Quim Monzó a la Fira de Frankfurt de 2007.

COMENTARI 14  TNL DONAR I PRENDRE

COMENTARI 15   TL L’HOME ÉS DAVANT DEL MIRALL

COMENTARI 16  TNL BÉSAME,BÉSAME MUCHO.

COMENTARI 17   TL COSES APARENTMENT INTRASCENDENTS

 

 

6.Descriu les tendències més rellevants de la poesia en el període que va des de la postguerra fins a finals dels anys 70 (666 paraules)

COMENTARI 18     TL LLUÍS ALPERA, MATILDE LLÒRIA I RAIMON

COMENTARI 19    TL LA POESIA DE LA POSTGUERRA ALS  ANYS 60

 

7,Explica les aportacions de Vicent Andrés Estellés al gènere poètic.(366 paraules)

 

estelles2013-ud_secundaria

Biografia amb fotos de Vicent Andrés Estellés, amb música d‘El canto del loco com a fons musical.¿Cómo lo ves?

De pare forner a poeta universal

“Els amants”, recitat pel gran Ovidi Montllor

 

COMENTARI 20   TL ELS AMANTS

COMENTARI 21  TL LA MIRADA

COMENTARI 22  TNL L’AVI DE RITA BARBERÀ

 

8.Explica les característiques més importants de la producció poètica de Salvador Espriu. (355 paraules)

COMENTARIO 23   TNL LA FOTOSÍNTESI

COMENTARIO 24  TL SALVADOR ESPRIU

COMENTARI  25    TNL CLEPTOMANIA POPULAR

ESCOLTA SEPHARAD  (TEXTOS SENSE PREGUNTES PER TREBALLAR A CLASSE)

texts per comentar de Salvador Espriu

 

9.Descriu les característiques bàsiques de la poesia actual. (380 paraules)

COMENTARI  26   TL   Miquel Marti i Pol i Joan Navarro

COMENTARI 27   TNL CAPCOT

Sobre una obra de Toni Cabré, “Demà coneixeràs en Klein”

Un poema de Txema Martínez Inglés, en la veu de Rafa Xambó

— A vosaltres,
que m’heu esbudellat, que heu censurat
tot el que no sabeu de mi,
que m’heu seguit en la nit més insomne,
que heu pretès enterrar-me.A vosaltres,
que m’heu jutjat pel forat d’un anell
sense dit, que heu entrat a casa,
m’heu estripat els llibres, m’heu obert
les cartes i m’heu pres tot el que tinc.A vosaltres,
que no enteneu qui sóc ni ho entendreu
esquarterant-me els vicis i l’orgull,
els secrets i la meva confusió.
A vosaltres us dic
que és tot vostre, emporteu-vos-ho.
Aquí no hi ha el que desitgeu. Aquí
no hi ha
remordiment.
Poema de Txema Martínez Inglés, De La nit sense alba (2000)
Música: Rafa Xambó

La televisió de les Illes entrevista Sebastià Alzamora

Poema de Maria Josep Escrivà, recitat per Cristina Martí.

10  Miquel Martí i Pol_doc

10.La poesia de Miquel Martí i Pol ha aconseguit un gran ressò social. Explica-ho i raona-ho. (230 paraules)

COMENTARI 28   TL  ARA MATEIX.

COMENTARI 29    TNL  A PAYNE IN THE ASS

11.Descriu la renovació teatral del període que va des de la postguerra fins als anys 70.

COMENTARI 30  TL  Ball robat

 

12. Descriu els aspectes més importants de l’obra teatral de Manuel de Pedrolo (257 paraules)

COMENTARI 31    TL Homes i No

 

13.Descriu les característiques bàsiques de l’escriptura teatral actual (203 paraules)

COMENTARI 32  TL  EL RETAULE

COMENTARI  33   TL EL VERÍ DEL TEATRE

14. Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual (227 paraules)

COMENTARI 34    TNL MALALTS DE LLENGUA

COMENTARI  35  TNL  LA INTEL.LIGENT NO ES CASA

COMENTARI  36  TNL. LA PIRATERIA.

15 ,Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època (274 paraules)

COMENTARI 37  TL LA CAUTELA.

COMENTARI 38  TL.ORGULL,Diccionari per a ociosos

Montserrat Roig (joveníssima, guapíssima, enyorada) entrevista Joan Fuster

 

16.Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània.Explica-ho (247 paraules)

 

COMENTARI 39     TL ELS TREBALLS PERDUTS

COMENTARI 40    I TIRAVEN LLIBRES

COMENTARI 41   La força d’expansió..

COMENTARI 42    Una cosa molt lletja

ALTRES TEXTOS PER A COMENTAR

LA TANGA.

DENEGAT.

ESTEM ASSISTINT A LA CIUTAT DE VALÈNCIA.

 

ELS INDIS

FUSTER PORTÀTIL

FRAGMENT DE BORJA PAPA

DE BUIT EN BUIT.

LA COHESIÓ LINGÜÍSTICA.

SOL.LICITUD D’AJUDA

A L’ATENCIÓ DEL MOLT HONORABLE.

LA CADIRA.

MANFRED.

PIJOS,FASHIONS I ALTRES TRIBUS.

PRÀCTICAMENT ENTRE EL 1233..

LA REVOLTA DELS ANTIPUB.

VAL MÉS DEDICAR MÉS DEDICAR LES HORES DE CATALÀ A L’ESTUDI DE L’ANGLÉS

ELS INDIS NO SÓN HOMES.

AL MIG D’UNA CLARIANA

LA DEPENDÈNCIA DELS JOVES DEL MESSENGER INQUIETA ELS METGES

MANFRED

“Manfred” és el títol d’una cançó que analitzem quan ens ocupem dels textos literaris. La compongué Joan Isaac com a homenatge a Manfred Gnadinger, un anacoreta alemany que es va establir a Camelle (Galícia) en els anys 60. Diuen que es va morir de pena arran del desastre del petrolier “Prestige”, que portà la desolació en forma de negre “cachapote” a les platges on Manfred solia prendre el bany despullat.  Us invite a disfrutar del vídeo.La veu que canta amb Joan Isaac és la de la madrilenya Ana Belén.Felicitats  a l’autor/a del vídeo

 https://www.youtube.com/watch?v=Pek9kSxgSjA

ACÍ TENS UNS WEBS QUE PODEN SER-TE ÚTILS

http://2batausiasmarch.blogspot.com/

http://segondebat.blogspot.com.es/

http://wwwtotapedrafaparet.blogspot.com.es/

http://faustinet.blogspot.com.es/

http://professor-jesusmonzo.blogspot.com.es/

http://2batmelva12.blogspot.com.es/

http://enricvalorsilla.blogspot.com.es/

http://filxranda.blogspot.com.es/

http://racovalencia2nbat.blogspot.com.es/

http://comentaridetextpau.blogspot.com.es/

http://im-valencia.blogspot.com.es/

http://valenciavae.wordpress.com/category/2n-de-batxillerat/

http://lletradebatalla.wordpress.com/

http://jmiquel2.wordpress.com/

http://www.aldeaglobal.net/valenciagarrigosa/apunts/apunts_teoria_2009.pdf

(conté un extens material teòric)

http://valenciabatfat.blogspot.com.es/

http://aprendrellengua.wordpress.com/

http://www.geocities.ws/iimatge/eldiari/08-09dossier2nbatxillerat.pdf

http://www.bdalmau.com/departaments/valencia/temari2bat/02adequacio.pdf

http://blogs.aulabalear.org/lletres/files/2011/09/Tema-9-LITERATURA-DE-POSTGUERRA-.pdf

http://mediterraniavalencia.pbworks.com/w/page/41614120/Inici

http://www.gripau.eu/gripau/gripau.pdf

FONÈTICA NECESSÀRIA PER A LA PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

LES ELISIONS VOCÀLIQUES

LA SONORITZACIÓ I L’ENSORDIMENT

EXERCICIS SOBRE la S SORDA I SONORA

EXERCICI SOBRE LES VOCALS OBERTES   E i O

SINTAXI NECESSÀRIA PER A LA PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

L’ORACIÓ SIMPLE I ELS SEUS COMPLEMENTS 1 pronom feble

LES ORACIONS SUBORDINADES. CLASSES.EXERCICIS

EXEMPLE D’ORACIONS SIMPLES ANALITZADES

PSI NO SAPS POSAR “HE INVITAT ELS MEUS AMICS”, O “ALS MEUS AMICS”, LLIG AÇÒ

A MI, A TU, A ELL…

LÈXIC NECESSARI…SINÒNIMS, ANTONIMS,ETC

Frases fetes de GRIPAU

 

Exercicis sobre l’accentuació gràfica

 

LLIBRES DE LECTURA

[MÉS LLIBRES DE LECTURA EN MATERIALS PER A L’ESO I MATERIALS PER AL BATXILLERAT]

Jesús TUSON,Patrimoni natural. Empúries 5 Barcelona 2006.106 pàgs.

Manuel de PEDROLO, Joc brut  Ed.62 (educaula 21) (5 edició en aquesta col.lecció) Barcelona 2011.

Ferran TORRENT, Gràcies per la propina.Bromera-Columna(L’Eclèctica).València 1995.

 

 

 

J.D.SALINGER, El vigilant en el camp de sègol. Empúries(La butxaca).- Barcelona 2010

 

 

 

L’oració simple. Substitució d’un o dos complements per pronoms febles

L’APÒSTROF I EL GUIONET EN LES COMBINACIONS BINÀRIES

 

L’oració composta en un full

 

Exercicis sobre els verbs:

1.Assistim Present Ind

2.Assistim Pret Imperfet Ind

3.Assistim. Passat Simple i Passat Perifràstic

4.Assistim.Futur i Condicional simple

5.Assistim.Present de Subjuntiu

6.Assistim.Imperfet de Subjuntiu

7.Assistim.Pretèrit Perfet Indicatiu

8.Assistim…Pretèrit Plusquamperfet Indicatiu

9.Assistim.Passat Anterior correcte

10.Assistim…Futur Perfet d’Indicatiu

12.Assistim…Pretèrit Perfet de Subjuntiu

13.Assistim…Pretèrit Plusquamperfet de Subjuntiu

14.Assistim…Imperatiu

15.Assistim…El Gerundi

 

 

LA RUTINÀRIA VIDA DELS SENYORS SOLER_doc

 

 

EXERCICIS SOBRE L_OBLIGACIÓ I LA PROBABILITAT_doc

 

L_IMPERATIU DELS VERBS IRREGULARS-r_doc

 

LA R EN ELS VERBS EN -RE_doc

LA VELARITZACIÓ_doc

PERÍFRASIS VERBALS AMB QUADRES DE MORFOLOGIA

 

 

EXERCICI DE CATEGORIES I FUNCIONS BÀSIQUES_doc

 

Resum de sintaxi

PROPOSTA D’ESTÀNDARD VALENCIÀ ESCRIT

EXERCICIS SOBRE ELS REGISTRES. Formals, informals,vulgars, col.loquials, estàndards, cultes…

Com que potser us demanen analitzar algun text sobre la situació sociolingüística de la nostra o d’una altra llengua, puge aquests breus apunts:

SOCIOLINGÜÍSTICA

A poc a poc aniré refent els textos de comentari perquè s’ajusten millor  a la nova selectivitat.

 

 

—–

Dialectalismes en dos nivells.

 

I have a dream

Pràctiques de:

-Les categories gramaticals

CATEGORIES GRAMATICALS

-El valencià estàndard més dialectal i l’estàndard més acadèmic

Mahfud viu a Canals

Dariana Groza

EL NACIONALISME LINGÜÍSTIC ESPANYOL I ELS SEUS MITES


ANALITZA SINTÀCTICAMENT AQUESTES ORACIONS SIMPLES_doc



Ací teniu la història de la família Soler, contada en tots i cadascun dels temps verbals que tenim en valencià. Us ajudarà a repassar. En segon lloc,  teniu uns exercicis sobre categories de paraules i funcions sintàctiques bàsiques. Feu-los també. Creieu-me.

Solucions als exercicis de combinacions de pronoms febles_p_242-243__doc

 

fletxeta-esquerreta

 

He descobert coses interessants. M’agraden els temes de 2n de Batxillerat que han elaborat els companys de Valencià en un col.legi de Castelló, “Centro Educativo Lledó”. També són molt aprofitables els exercicis -i exàmens- de l’IES Olorda de Sant Feliu de Llobregat (naturalment, amb les adaptacions a la modalitat valenciana de la llengua).



Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: